Pengaruh Tingkat Suku Bunga, Promosi, Dan Kinerja Karyawan Terhadap Minat Peminjaman Nasabah Pada PT Alco Dana Mandiri Batam

Pengaruh Tingkat Suku Bunga, Promosi, Dan Kinerja Karyawan Terhadap Minat Peminjaman Nasabah Pada PT Alco Dana Mandiri Batam

Authors

  • Rosalyn Sianipar
  • Asron Saputra Universitas Putera Batam

DOI:

https://doi.org/10.32877/eb.v5i1.495

Keywords:

Consumer Interest, Interest Rates, Loan Interest, Performances, Promotion

Abstract

This study aims to identify the effect of interest rates, promotion, and performance, towards customers interest on loaning at PT Alco Dana Mandiri Batam. Population that studied are customers at PT Alco Dana Mandiri per year totaling 756 customer per 6 months calculation, and using a sample of 260 people. This research was conducted using the Random Sampling technique. technique used in this research consist in descriptive test, test of vailidty, reability test, test of normality, multicolinear test, heterocedasity test and using multiple linear regression test, determination test, t test and f test. The results of this study are that the calculated F value is 65.972 which is way higher than the f that show up in table which valued at 2.417 also the significance value in sig. resulting 0 value which is least than 0.05, therefore there is a simultaneous effect formed by all independent variables that consists of interest rates, promotion and performance

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abdullah, T. (2018). Manajemen Pemasaran. In ilmu Ekonomi (p. 171).

Chandrarin, G. (n.d.). Metode Riset Akuntansi Pendekatan Kuantitatif.

Daniel, W. (2021). Ketua OJK Ungkap Kondisi Sektor Keuangan Terkini Saat Pandemi. CNBC Indonesia.

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Mulltivariate dengan Program IBM SPSS 25 (IX). Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Gunawan, K. A. P., Purnami, A. A. S., & Senimantara, N. (2020). Pengaruh Faktor Promosi, Pelayanan, Produk, dan Suku Bunga Terhadap Minat Menabung Mahasiswa Pada Bank Umum ( Studi Kasus BNI 46). Warmadewa Economic Development Journal (WEDJ), 3(2), 45–51. https://doi.org/10.22225/wedj.3.2.2267.45-51

Hamdi, M., & Jannah, L. M. (2020). Metode Penelitian . Universitas Terbuka, 1–66.

Herlina, V. (2019). Panduan Praktis Mengolah Data Kuesioner Menggunakan SPSS. PT Elex Media Komputindo.

Hui, K. (2020). Pengaruh Pandemi Covid 19 Terhadap Industri Jasa Keuangan. Yai.

Labetubun, M. H. (Muchtar A. ), Kembauw, E. (Esther ), Ningsih, S. (Supiah ), Putra, S. (Surya ), Hardiyanti, S. E. (Siti ), Bairizki, A. (Ahmad ), Mutafarida, B. (Binti ), Arfah, A. (Arfah ), Fitriana, F. (Fitriana ), Triwardhani, D. (Diana ), Silaen, N. R. (Novia ), Alimuddin, A. (Agus ), Wicaksono, G. (Galih ), Fauziah, F. (Fauziah ), & Rahmawati, I. (Iroh ). (2021). Manajemen Perbankan (Sebuah Tinjauan Teori dan Praktis). Manajemen Perbankan (Sebuah Tinjauan Teori Dan Praktis), 1–17.

Manalu, N. (2022). Pengaruh Tingkat Suku Bunga, Kinerja Karyawan dan Kapasitas Persyaratan terhadap Minat Simpan Pinjam Nasabah pada PT Alco Dana Mandiri Batam. Universitas Putera Batam, 68.

Mustafa. (2017). Manajemen Keuangan.

Nugroho, L., & Tamala, D. (2018). Persepsi Pengusaha Umkm Terhadap Peran Bank Syariah. Jurnal SIKAP (Sistem Informasi, Keuangan, Auditing Dan Perpajakan), 3(1), 49. https://doi.org/10.32897/jsikap.v3i1.115

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Alfabeta.

Utamy, O. D. B. (2019). Pengaruh Pengetahuan Bank Syariah, Promosi, Dan Fasilitas Terhadap Keputusan Menabung Di Bank Syariah Dengan Minat Menabung Sebagai Variabel Intervening. Skripsi.

Wibowo, A. (2021). Manajemen Pemasaran. Tujuan Dan Fungsi Manajemen Pemasaran, 1, 19.

Downloads

Published

2022-08-10

How to Cite

Sianipar, R. ., & Saputra, A. (2022). Pengaruh Tingkat Suku Bunga, Promosi, Dan Kinerja Karyawan Terhadap Minat Peminjaman Nasabah Pada PT Alco Dana Mandiri Batam. ECo-Buss, 5(1), 324–337. https://doi.org/10.32877/eb.v5i1.495

Issue

Section

Articles
Abstract views: 26 / PDF downloads: 17
Loading...