Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Indihome Di Kota Batam
DOI:
https://doi.org/10.32877/eb.v5i2.451
Keywords:
Price Perception, Product Quality And Service Quality, Customer Satisfaction
Abstract
Alongs with the times, people need are to increase, especially at the fields of informations and communications technologies. Informations and communications technologies, which is initially very limited, has now become a necessity of life and an inseparable parts. One of these technologies, namely the internet, states that the internet is an abbreviation or abbreviation of interconnected network which is defined as a very large computer network, where the computer network consists of several small networks that are connected to each other. Based on the views of respondents that have been obtained from preliminary research, it appears that the main problem lies in the poor quality of IndiHome services which is the main cause of low consumer re-subscription intentions. The purpose of this study was to determine whether the perception of the price of product quality and the quality of service provided by IndiHome has an influence on consumers' subscription intentions. The technique used in this research is descriptive data analysis and quantitative data analysis.
Downloads
References
Aditya, R. B. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Air Minum Dalam Kemasan. Jurnal Manajemen Kewirausahaan, 17(1), 61. https://doi.org/10.33370/jmk.v17i1.382
Aisyah, A., & Wasiman. (2019). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelia Pada PT JOLIN PERMATA BUANA. 15.
Cahyani, F. G. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 5(3), 1–19.
Dewi, M. P. (2020). Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Pelayanan terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Konsumen Pada RM. Wongsolo Malang. Iqtishoduna, 16(2), 167–190. https://doi.org/10.18860/iq.v16i2.9242
Faizah, N. R., Suryoko, S., & Saryadi. (2013). Pengaruh Harga,Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Restoran O-Mamamia Steak and Ice Cream Cabang Jati Semarang. Jurusan Administrasi Bisnis, 2(2), 1–8.
Hartomo, B. (2020). Analisis Pengaruh Kualitas Layanan, Persepsi Harga, dan Promosi Media Sosial Terhadap Kepuasan Pelanggan PT. Serasi Autoraya (Trac Rent a Car) Cabang Yogyakarta RINGKASAN SKRIPSI. 1–21.
Herdioko, J., & W, V. L. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis, 15(2), 97. https://doi.org/10.21460/jrmb.2020.152.385
IndiHome Aktivitas Tanpa Batas. (2022). Diakses pada Maret 16 https://money.kompas.com/ read/2021/09/06/164309226/jumlah-pelanggan-indihome-milik-telkom-tumbuh-114-persen-di-semester-i-2021?page=all#:~:text=IndiHome kini melayani lebih dari,persen secara tahunan (YoY).
Kristianti, T., & Rivai, A. R. (2018). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Produk Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Warunk Upnormal Semarang. Telaah Manajemen, 15(2), 128–136.
Noeraini, I. A. (2016). Pengaruh Tingkat Kepercayaan, Kualitas Pelayanan, dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan JNE Surabaya. Ilmu Dan Riset Manajemen, ISSN: 2461-0593, 5(5), 1–17.
Nurrahman, A., Eldine, A., & Muniroh, L. (2020). Pengaruh Persepsi Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. Manager?: Jurnal Ilmu Manajemen, 2(4), 575. https://doi.org/10.32832/manager.v2i4.3814
Ofela, H., & Agustin, S. (2016). Pengaruh harga, kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen kebab kingabi. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 5(1), 1–15.
PRANDITA, L., & IRIANI, S. S. (2013). PENGARUH KUALITAS PRODUK, KUALITAS LAYANAN, DAN EMOSIONAL TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN SOGO DEPARTEMEN STORE. Jurnal Ilmu Manajemen, 1, 575–590.
Resti, D., & Soesanto, H. (2016). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan Melalui Kepuasan Pelanggan Terhadap Minat Beli Ulang Pada Rumah Kecantikan Sifra Di Pati. Diponegoro Journal of Management, 5(1), 1–12. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr
Risnawati, N. H. (2014). Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen ( Studi Pada Perumahan Komplek Amd Permai Banjarmasin ). Wawasan Manajemen, 2(1), 43–56.
Santoso, I. (2016). Peran Kualitas Produk dan Layanan, Harga dan Atmosfer Rumah Makan Cepat Saji terhadap Keputusan Pembelian dan Kepuasan Konsumen. Jurnal Manajemen Teknologi, 59(1), 94–109.
Sari, M. R., & Lestari, R. (2019). Pengaruh Persepsi Harga, Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Dan Dampaknya Pada Minat Pembelian Ulang Konsumen Keretaapi Kelas Eksekutif Argo Parahyangan. Oikonomia: Jurnal Manajemen, 15(1), 30–44. https://doi.org/10.47313/oikonomia.v15i1.642
Sembiring, I. J., Suharyono, & Kusumawati, A. (2014). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Dalam Membentuk Loyalitas Pelanggan. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 15(1), 1–10.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 eCo-Buss
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.